
Osoby, które ogrzewają mieszkanie lub dom gazem, będą mogły otrzymać zwrot podatku VAT
za paliwo gazowe dostarczone w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r.
Wniosek składa osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową tj. jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT, dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Refundację podatku vat otrzyma osoba wykorzystująca gaz jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego.
Refundacja podatku VAT przysługuje osobom, które spełnią łącznie dwa warunki:
- wykorzystują główne źródło ogrzewania: kocioł na paliwa gazowe, aurządzenie grzewcze zasilane paliwami gazowymi musi być zgłoszone lub wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB)
- spełniają kryteria dochodowe:
- w gospodarstwie jednoosobowym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu
nie przekracza 2 100,00 zł netto,
- w gospodarstwie domowym wieloosobowym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1 500,00 zł netto na osobę.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku?
· faktury VAT dokumentujące dostarczenie paliw gazowych w 2023 r.
lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych, oraz dowód zapłaty za tę fakturę,
· dane wnioskodawcy pozostałych członków gospodarstwa domowego,
· numer rachunku bankowego na który ma wpłynąć zwrot podatku.
UWAGA!
Wnioski o refundację podatku VAT należy składać oddzielnie tj. :
1) za 2023 r. - do 29 lutego 2024 r. - odrębny wniosek za 2023 r.
2) za 2024 r. - 30 dni od dnia otrzymania faktury -odrębny wniosek za 2024 r.
Gdzie składa się wniosek o refundację podatku VAT od gazu?
Wnioski składa się w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Żukowicach z/s w Nielubi,
od poniedziałku do piątku w godz.7.30-15.30
Możliwe jest złożenie wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Należy pamiętać
o opatrzeniu takiego wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, wówczas do wniosku należy dołączyć skany wymaganych dokumentów.
Dochód oblicza się na podstawie art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r.
o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 390, 658, 852,1429).
W przypadku wniosków złożonych od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r. obowiązuje dochód z 2022 r.
Dochody weryfikowane są jednorazowo, podczas złożenia 1-wszego wniosku o refundację.
Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania refundacji podatku VAT, uchylenie lub zmiana wysokości refundacji podatku VAT oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranej refundacji podatku VAT wymagają wydania decyzji.
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu refundacji podatku VAT na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT.
W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku
o refundację podatku VAT, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, odbierając ten wniosek
od wnioskodawcy, informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji
o przyznaniu refundacji podatku VAT.
Wzór wniosku o refundację VAT od gazu można pobrać z linku poniżej: